C.V. Mariam PMO'er of junior Projectleider

E.M. Offringa 14-12-2023 10:13

Mariam is een gedreven professional met meerdere jaren ervaring binnen onze organisatie, waar zij met succes opdrachten heeft uitgevoerd voor diverse opdrachtgevers. Ze is bekend met het zelfstandig aansturen van (kleinschalige) projecten binnen programmaniveau. Mariam onderscheidt zich door uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden, een gestructureerde werkwijze, en een pragmatische en klantgerichte instelling. Ze stuurt nauwgezet aan op tijd, geld en kwaliteit. Haar inzicht en creativiteit stellen haar in staat om zich staande te houden in complexe omgevingen.

 

01/2022 – 01/2024 Gemeente Amsterdam PMB (via buro C5)

Assistent Projectmanager – Projectmanagement bureau

Het aansturen van (kleinschalige) transformatieprojecten in samenwerking met corporaties.
Waarin bestaande oudbouw wordt getransformeerd naar woningen. Hierbij moet er rekeningen worden
gehouden met de leefbaarheid in de wijk, beschermd stadsgezicht in combinatie met de opdracht van gemeente Amsterdam.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Het leiden van projecten binnen kaders voor kort of middellange termijn.
  • Beperkt politiek, maatschappelijke en/of financiële afbreukrisico’s
  • Zelfstandig uitvoeren van deel projecten die minder randvoorwaarden omvatten.
  • Complexe inhoudelijk en procesmatig sturen van deelprojecten en het voeren van regie daarop.
  • Zelfstandig opdracht uitvoeren van projecten (operationele en/of tactische) tot >1 mio.
  • Zelfstandig uitzetten van onderzoeken inclusief projectmatige coördinatie.
  • Opstellen van inhoudelijke en bestuurlijke stukken/voordrachten m.b.t. het interne gemeentelijke proces.
  • Fungeren als sparringpartner voor medior of senior projectmanager.
 

 

Assistent Projectmanager – Projectmanagement bureau

Voor het programma Huisvesting Bijzondere groepen ontwikkelen van huisvesting binnen de Gemeente Amsterdam.
Onder de pijler tijdelijke woningen worden er flexwoningen gerealiseerd waar jongeren en statushouders kunnen wonen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Ondersteunen in operationele projecten met een monodisciplinair karakter.
  • Het zelfstandig leiden van verschillende interne deelprojecten binnen kaders voor korter termijn.
  • Geen tot beperkt politiek, maatschappelijke en/of financieel afbreukrisico.
  • Zelfstandig schrijven van communicatiemateriaal, e-mails, brieven en memo’s met projectmatige inhoud.
  • Opdrachtuitvoering onder begeleiding van een medior- of senior projectmanager.
  • Inrichten, opstarten, implementeren en uitvoeren van de programmaorganisatie met betrekking tot procedures, processen,
    structuren, communicatie en documentatie
  • Verantwoordelijk voor informatiebeheersing en procesgang in het programma
  • Verantwoordelijk voor verschillende (deel)projecten die onder het programma vallen
  • Verantwoordelijk voor zelfstandig opstarten en uitvoeren van de processen procedures die binnen een programma nodig zijn.
  • Vastleggen en afstemmen hiervan met de betrokken projectmanagers, interne afdelingen en externe partijen (waaronder rijksoverheid,
    provincies, gemeenten en projectontwikkelaars)
  • Faciliteren van de projectmanager bij het onder controle houden van het project op het gebied van planning, voortgang,
    communicatie, kwaliteit en resultaat.
  • Inrichten en beheren van projectarchief.
  • Inrichten en bijhouden projectadministratie.
  • Administreren van alle relevante activiteiten, gebeurtenissen en issues voor het project en deze zo nodig escaleren.
  • Archiveren van alle bovengenoemde documenten en de onderliggende bescheiden.
  • Signaleren van risico’s en knelpunten t.a.v. de project organisatorische aspecten.
  • Proactief verbetervoorstellen aandragen en implementeren binnen het project.
  • Het organiseren van bijeenkomsten
  • Het inlichten van overige projecten over stand van zaken en hiervoor aanspreekpunt te zijn

 

10/2015 – 12/2021 ProRail (via buro C5)

Project-/Programma coördinator – PMO

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Inrichten, opstarten, implementeren en uitvoeren van de programmaorganisatie met betrekking tot procedures,
    processen, structuren, communicatie en documentatie
  • Verantwoordelijk voor informatiebeheersing en procesgang in het programma
  • Verantwoordelijk voor verschillende (deel)projecten die onder het programma vallen
  • Verantwoordelijk voor zelfstandig opstarten en uitvoeren van de processen procedures die binnen een programma nodig zijn.
  • Vastleggen en afstemmen hiervan met de betrokken projectmanagers, interne afdelingen en externe partijen (waaronder
    rijksoverheid, provincies, gemeenten en projectontwikkelaars)
  • Faciliteren van de projectmanager bij het onder controle houden van het project op het gebied van planning, voortgang,
    communicatie, kwaliteit en resultaat.
  • Inrichten en beheren van projectarchief.
  • Inrichten en bijhouden projectadministratie.
  • Administreren van alle relevante activiteiten, gebeurtenissen en issues voor het project en deze zo nodig escaleren.
  • Archiveren van alle bovengenoemde documenten en de onderliggende bescheiden.
  • Signaleren van risico’s en knelpunten t.a.v. de project organisatorische aspecten.
  • Proactief verbetervoorstellen aandragen en implementeren binnen het project.
  • Het organiseren van bijeenkomsten
  • Het inlichten van overige projecten over stand van zaken en hiervoor aanspreekpunt te zijn
 

 

10/2011 – 9/2015 UWV

Project-/Programma coördinator – PMO

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Inrichten, opstarten, implementeren en uitvoeren van de projectorganisatie met betrekking tot procedures, processen,
    communicatie en documentatie (Prince2)
  • Vastleggen en afstemmen hiervan met de betrokken projectmanagers
  • Verantwoordelijk voor deelopdrachten binnen het project
  • Faciliteren van de projectmanager bij het onder controle houden van het project op het gebied van planning, communicatie,
    kwaliteit en resultaat
  • Inrichten en beheren van projectarchief (SharePoint)
  • Administratie bijhouden t.a.v. relevante activiteiten, gebeurtenissen en issues
  • Archiveren van alle documenten en onderliggende bescheiden
  • Signaleren van risico’s en knelpunten t.a.v. de project organisatorische aspecten
  • Proactief aandragen van verbetervoorstellen en deze implementeren
  • Assisteren bij het opstellen van voortgangsrapportages t.b.v. de maandelijkse aandeelhoudersvergadering
  • Organiseren van events/bijeenkomsten/conferenties
  • Inlichten van overige projecten over stand van zaken en hiervoor aanspreekpunt te zijn
  • Begrotingskosten in kaart brengen met controller
  • Opstellen van toelichtende adviserende nota’s
  • Communicatieplan t.b.v. verschillende projecten opstellen
  • Opstellen en schrijven van maandelijkse nieuwsbrief
 

 

02/2011 – 11/2011 Gemeente Amsterdam

Juridisch medewerker Handhaving

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Adviseren van toezichthouders op het gebied van omgevingsrecht
  • Aanspreekpunt en vraagbaak voor juridische (handhaving)vraagstukken
  • Bijhouden van ontwikkelingen op het vakgebied
  • Schrijven van vooraankondigingen
  • Horen van belanghebbenden (zienswijzen)
  • Opleggen van een last onder dwangsom/ last onder bestuursdwang

 

05/2010 – 01/2011 Supertrash

Marketing Coördinator

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Opstellen en bewaking van de commerciële kalender
  • Initiëren, opzetten, plannen en begeleiden van alle marketing & communicatie activiteiten (zowel intern als extern)
  • Bewaken van alle acties en deadlines, verdeelt en bewaakt het budget over de activiteiten
  • Initiëren, opzetten, plannen en begeleiden van reclamecampagnes en zorgen voor overige communicatieve uitingen via de media
  • Maandelijkse briefings bijhouden en content uit vergaren
  • Schrijven, redigeren en beoordelen van teksten
  • Mede opzetten, organiseren en beheren van publicaties/magazines
  • Contact met derden zoals, externe partijen, diverse media, reclamebureaus, drukkerijen e.d.
  • Onderhouden, optimaliseren en ontwikkelen van alle marketing uitingen
 

 

OPLEIDINGEN EN KWALIFICATIES

2008 - 2010 HBO Styling, diploma behaald

2004 - 2008 HBO Rechten (Bachelor of Law), diploma behaald


Cursussen & trainingen:

2023 Financieel management in projecten (basis)

2023 Procesmanagement binnen PMB

2023 Projectmanagement binnen PMB

2022 Bestuurlijke besluitvorming

2022 Processen binnen de Gemeente

2022 SAFe training Agile

2014 IPMA-D

2013 Training Principal Toolbox (nu Fortes Change Cloud)

2011 Creatief schrijven voor PR

2011 Cursus communicatie

2011 Prince2 Foundation

2011 SharePoint


Talen:

Nederlands: Uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk

Engels: Goed, zowel mondeling als schriftelijk

Arabisch: Voldoende, zowel mondeling als schriftelijk


Computervaardigheden:

Uitstekende kennis en vaardigheden met MS Office en SharePoint

 

 

Reageer